Voorwoord Raad van Bestuur

Samen voor een goed leven!

Samen met het oog op de toekomst 2021 was een roerig jaar waarin het leven en het werken met Covid-19 ons danig bezighield. Er was een beperking van onze vrijheid en we moesten ons aanpassen aan de maatregelen. We zochten naar mogelijkheden om met minder mensen meer te doen. Het was ingrijpend en niet altijd gemakkelijk voor de bewoners van het verpleeghuis, hun naasten en voor de medewerkers. De uitbreiding en de renovatie van 29 verpleeghuisappartementen voor ouderen met een zorgvraag is gerealiseerd. Daarnaast behaalden we in het verslagjaar het Gouden Prezo Keurmerk. Per 1 oktober 2021 zijn we gestopt met Huishoudelijke Zorg vanuit de WMO. De medewerkers Huishoudelijke Zorg zijn gaan werken voor "Vlijtig Liesje Thuishulp". Daarnaast hebben we grote aanpassingen gedaan op het gebied van automatisering en zorgtechnologie. Corona liet ons zien dat we sneller konden overgaan naar technologische vernieuwingen die het welzijn van ouderen en hun naasten verbeterden en het werkproces van medewerkers slimmer maakten. De focus ligt op het verder doorontwikkelen en verankeren van deze vernieuwingen. Wij zijn trots op de medewerkers van De Merwelanden, op hun veerkracht en op de enorme inzet en de teamspirit. Het is bijzonder dat onze collega's een sterke wil tonen om er samen het beste van te maken, ook wanneer de omstandigheden moeilijk zijn. Met oog op de toekomst en de veranderingen om ons heen blijven we stapsgewijs toewerken naar kwaliteit van welzijn, zorg en wonen voor ouderen, verdere groei, innovatie en een fijne werkplek voor medewerkers. Corrie van Randwijk Bestuurder