ONZE PASSIE

Onze cliënten en bewoners zijn onze passie. De ouderen staan bij De Merwelanden centraal en vormen het vertrekpunt voor passende zorg, welzijn en dienstverlening. Eind 2021 waren er 281 cliënten in zorg bij De Merwelanden.

CLIENT TEVREDENHEID

Vanuit het Kwaliteitskader Wijkverpleging is het van belang om, naast de kwaliteitsinformatie, ook de informatie te meten over de beleving van de cliënten die in zorg zijn. Om de cliëntervaringen te kunnen meten is een instrument (Prem) ontwikkeld. Het resultaat van de Prem 2021 was een score van 8. Dit was een verbeterde score ten opzichte van 2020 (7.4).

ONS KAPITAAL

Onze medewerkers zijn ons kapitaal. Het behouden en versterken van de kracht van de medewerkers is cruciaal in onze ontwikkeling. Eind 2021 werkten er 289 medewerkers (164,09 fte.), excl. stagiaires en vakantiekrachten, bij De Merwelanden.

VRIJWILLIGERS

Eind 2021 waren er 96 vrijwilligers actief bij De Merwelanden. Het werk van deze vrijwilligers is zeer waardevol voor de organisatie. Door hun hulp krijgen de ouderen begeleiding bij bijvoorbeeld uitstapjes, wandelen of zwemmen. Dit levert een zeer belangrijke bijdrage aan het welzijn van de ouderen.

OPLEIDINGEN

Opleidingen gestart in 2021: - Verzorgende-IG: 10 - Verpleegkunde (MBO): 4 - EVV: 2 - GVP: 2 - Management: 2 - Casemanagement: 1 - Masterclass Strategie Leiderschap bestuurders: 1

OMZET

In 2021 bedroeg de omzet € 18.723.608.

MIC EN MIM

Meldingen Incidenten Cliënten (MIC) 507 Keinschalig Wonen 318 Thuiszorg Meldingen incidenten Medewerkers (MIM) 11 Kleinschalig Wonen 2 Thuiszorg

TIPS, KLACHTEN, COMPLIMENTEN

In 2021 heeft de Klachtenfunctionaris van De Merwelanden 10 meldingen in behandeling genomen en afgehandeld.