Medezeggenschap

Zeggenschap is belangrijk binnen onze organisatie. Zeggenschap voor onze cliënten, maar ook voor onze medewerkers De Cliëntenraad De Cliëntenraad behartigt de gemeenschappelijke belangen van de cliënten van De Merwelanden en geeft gevraagd en ongevraagd advies aan het bestuur en management over zaken die de cliënten betreffen. De Cliëntenraad heeft advies- en instemmingsrecht, conform de Wet op de medezeggenschap cliënten in de zorg (WMCZ). Er vindt structureel overleg plaats tussen de Cliëntenraad en het bestuur. Eénmaal per jaar vindt overleg plaats tussen de Cliëntenraad en de Raad van Toezicht.

De Ondernemingsraad De Ondernemingsraad behartigt de gemeenschappelijke belangen van de medewerkers van De Merwelanden en geeft gevraagd en ongevraagd advies aan het bestuur en management over zaken die de medewerkers betreffen. De Ondernemingsraad heeft advies- en instemmingsrecht, conform de Wet op de Ondernemingsraden (WOR). Er vindt structureel overleg plaats tussen het bestuur en de Ondernemingsraad. Tweemaal per jaar vindt overleg plaats tussen de Ondernemingsraad en de Raad van Toezicht.