Samenwerken en netwerk

Samenwerken met stakeholders

Onze samenwerking Wij zorgen niet alleen. Om onze cliënten passende zorg te bieden, werken onze medewerkers samen met de naasten van de cliënt. Met partners in ons netwerk kunnen wij leren en ontwikkelen. De Merwelanden vindt het belangrijk om goed contact te onderhouden met haar stakeholders. Daarom overlegt de bestuurder bijvoorbeeld structureel met de Cliëntenraad en de Ondernemingsraad over het opstellen van beleid. Daarnaast vindt er regelmatig overleg plaats tussen de bestuurder en de financiers van De Merwelanden. Ook worden er afspraken gemaakt met leveranciers en ondernemers. Over de kwaliteit van de zorg- en dienstverlening gaat De Merwelanden met alle relevante stakeholders in gesprek, hierbij zijn ook de Professionele Adviesraad (PAR) en het Expertiseteam van De Merwelanden nauw betrokken. Daarnaast is De Merwelanden aangesloten bij een Lerend Netwerk bestaande uit: De Lange Wei, Het Leger des Heils, Het Spectrum, Present voor u en De Merwelanden. Doel van het Lerend Netwerk is om oplossingen te ontwikkelen in de keten om de zelf- en samenredzaamheid van ouderen te bevorderen. Samenwerkingsverbanden De Merwelanden neemt actief deel aan de volgende samenwerkingsverbanden: - Actiz Brancheorganisatie, netwerk bestuurders, landelijk kwaliteitsoverleg - ASz: in- en doorstroom clienten - Banken: ABN/AMRO en RABOBANK - Bestuurlijk Netwerk Palliatieve Zorg Waardenland (NPZ) - Bestuurlijke Netwerkgroep: Lerend Netwerk met de Lange Wei, Present, Het Leger des Heils en Het Spectrum - Bisdom Rotterdam - Coronapartners: GHOR, GGD, RIVM - Dordtse Vrijwilligersorganisaties - Drechtzorg - DVVD: VVT Bestuurders uit de Drechtsteden en de AV regio - Gemeente Dordrecht: Wethouders, Sociaal Domein, Wonen Welzijn. Sociale Dienst, het Wijkteam - Gezamenlijke Kerken Dordrecht en de Parochie Katholieke Kerk - GGZ: Yulius Dordrecht - Externe Vertrouwenspersonen Centrum Voor Vertrouwenspersonen Plus - KBO, PCOB en ouderenbonden - Ondernemers in Dordrecht: o.a. Chemour en HVC. Dit zijn vaste partners in de wijk en structurele sponsors - Onderwijsinstellingen: Albeda College, Da Vinci College, Hoornbeeck College, Hogeschool Rotterdam, H3O, Basisschool De Regenboog, Hans Petri School, Yulius, Philadelphia leerwerk trajecten - Regionaal overleg ketenzorg dementie - Regionaal overleg managers P&O - Regionaal overleg bestuurssecretarissen - Regionaal overleg regionale communicatieadviseurs - Regionaal kwaliteitsoverleg - Relief: Christelijke vereniging voor Zorgaanbieders - Sociale Dienst Dordrecht - Verwijspunt 078 - VG-Sector: Syndion, Philadelphia en ASVZ - VVT Alliantie: Regionaal Samenwerkingsverband van VVT Bestuurders - VWS, Waardigheid en Trots, Vilans en Radicale Zorgvernieuwing vernieuwing Verpleeghuiszorg - Welzijnsorganisaties in Dordrecht - Werkgeversvereniging ZHz. - Woningcorporaties in Dordrecht - Zorgkantoor VGZ - Zorgverzekeraars: o.a. VGZ, Menzis, CZ, Zilveren Kruis, Achmea, DSW, Menzis .