Onze parels

Zonder vrijwilligers kunnen we niet! Ook in 2019 mochten we weer een beroep doen op onze actieve en trouwe vrijwilligers. We voelen ons rijk met hun aanwezigheid. ‘Onze parels’ is als titel voor deze groep dan ook zeker op zijn plaats. Op allerlei manieren zetten zij zich in. Bijvoorbeeld door koffie rond te brengen, de Tafeltje Dekje-maaltijden te bezorgen, met cliënten te wandelen of een spelletje te doen. Dankzij de vrijwilligers kunnen onze medewerkers zich concentreren op hun zorg- en dienstverleningstaken. Vrijwilligers zorgen voor extra's, waardoor we meer betekenen voor onze cliënten en de kwaliteit van hun leven toeneemt. In 2019 verwelkomden we 16 nieuwe vrijwilligers, met wie we heel blij zijn. Helaas was het aantal vrijwilligers dat in 2019 afscheid nam hoger: 31 vrijwilligers stopten. Werving van nieuwe vrijwilligers is niet gemakkelijk. Onze twee vrijwilligerscoördinatoren doen er alles aan om nieuwe mensen aan De Lange Wei te binden. Onze waardering voor het werk van de vrijwilligers uitten we op verschillende manieren; het Winterfeest in december 2019 was daar één van.