Financieel resultaat

Het jaar 2018 sloten we af met een negatief resultaat van € 56.234, bestaande uit een resultaat uit de reguliere exploitatie van € 165.455 positief en € 221.689 negatief uit incidentele lasten. Voor 2018 was een negatief resultaat van € 237.997 begroot. Deze negatieve begroting hield verband met ons ICT-project. Ook kwam dit voort uit de start van de 24/7 zorg in Hof van Sliedrecht en cliënten die overstapten naar De Lange Wei en de daarmee samenhangende aanloopverliezen en niet gefinancierde overproductie. Dat het resultaat uiteindelijk € 181.763 minder negatief is uitgekomen, houdt verband met enkele incidentele nagekomen baten, het gedeeltelijk doorschuiven van het ICT-project naar 2019 alsmede dat de overproductie wijkverpleging lager uitviel dan was voorzien. Dit relatief goede resultaat alsmede de resultaten van de afgelopen jaren zorgen voor een gezonde financiële positie en een goede liquiditeitspositie van De Lange Wei.